16.6.2016

Kesäiset keksisukat

Yhtenä aurinkoisena päivänä minulla tuli suuren suuri hinku värjätä pitkästä aikaa lankaa. Kävin pyörähtämässä paikallisessa Taito Shopissa ja ostin yhden vyyhdin valkoista taito pirkkaa. Värjäsin langan ja väristä tuli kaunis mintun vihreä jonka seassa on hieman tummemman vihreän sävyjä. Olin aikaisemmin lainannut kirjastosta Cookie A;n Sukkia Rakkaudella kirjan ja löysin heti väriin sopivan sukkamallin. 


Mallin nimi on Hedera ja muistaakseni ensimmäinen sukka ohje kyseisessä kirjassa. Olen aina jotenkin luullut että Cookien sanottakoon häntä keksitädiksi,  sukkaohjeet ovat vaikeita ja monimutkaisia, mutta ainakin Hederat ovat yksinkertaiset, jopa niin yksinkertaiset että neule into katosi välillä ja sukat lojuivat korissa monta viikkoa odottaessaan valmistumistaan. 

Mallissa käytetään kaikessa yksinkertaisuudessaan vain kavennuksia ja langankiertoja. Uutta mallissa minulle oli kärjen kavennus tapa ja sen silmukointi umpeen. Löysin netistä todella hyvän silmukointi ohjeen joka tehdään neulomalla. Lopputulos on kaunis, herkkä ja hempeä. Langan väri ainakin omasta mielestäni sopii tähän malliin kuin nenä päähän. 

Itse lanka oli minulle myös uusi tuttavuus. Sitä oli aivan ihana neuloa, pehmeää ja hyvin luistavaa. Lanka sisältää jojoba öljyä, aloe veraa ja muistaakseni e-vitamiinia. Kädet ainakin kiittivät. Kynsinauhat pysyivät ihanan pehmeinä eivätkä kuivuneet neulonnan aikana mikä on minulla ainakin yleistä. Kuvatessa sukat tuntuivat jalassa unelmapehmeiltä ja uskon että ne tekevät paljaille jaloille ihmeitä. 

Lanka; Itse värjätty Taito-Pirkka
Malli; Cookie A, Hedera
Puikot; 2,50mm
Koko; 38

6 kommenttia:

  1. Tosi onnistunut värjäys, ihanan lempeä sävy! Ja kauniit sukatkin, vaikka hedera on kyllä tappavan tylsä malli neuloa... Joo oon miekin tenyt yhdet, en tee toisia :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) minustakin kerrankin väri onnistui :D kokemusta ehkä enemmän epäonnistumisista :D tää oli kyllä tosiaan äärimmäisen tylsä neuloa :D voin todeta saman on ensimmäinen ja viimeinen pari :D mutta kaunis malli :)

      Poista
  2. Ihana väri! Millä värjäsit? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) käytin tomsin tekstiilivärejä :) ja tottakai sitä vihreää sävyä :)

      Poista
  3. On kyllä upea väri ja malli! Jos se on kerta tappavan tylsä niin sehän vois sopii mulle :D oppinee ulkoa myös aika helposti?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) joo mallin oppi todella nopeasti ulkoa ! Kyllä mä kuitenkin suosittelen tekemään jos yhtään mielenkiinto herää :) onhan se todella kaunis ja semmosta joutuvaa telkkari neulontaa :)

      Poista